Projekt „Mosty matematyki”
Muzyka i matematyka.
Nie od dzisiaj wiadomo, że matematyka wypełniona jest rytmami. Warto więc zająć się kształtowaniem dziecięcej zdolności do dostrzegania regularności rytmicznych już od najmłodszych lat. W Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Grojcu z klasą I i II układaliśmy już rytmy z wykorzystaniem różnych przedmiotów: kolorowych klocków, nakrętek, klamerek, plastikowych figur, jabłek, dyni, kredek, nakrętki, klamerek itd.
Teraz przyszedł czas na zabawy rytmiczne dla uczniów klasy 5 i 6. Podczas zajęć zostały wykorzystane Bum Bum Rurki, które pozwalają na rozwój dzieci w różnych obszarach. Podczas zabawy uczestnicy uczyli się prostych zasad rytmu, tempa i dynamiki, dzielnie ze sobą współpracowali. Kolejnym krokiem było łączenie muzyki z ruchem, co pomagało im rozwijać koordynację ruchowo-słuchową. Na zakończenie uczniowie ćwiczyli umiejętność kodowania i dekodowania muzyki i schematów rytmicznych za pomocą dźwięków, łącząc je z gestami, obrazkami, symbolami.
Zajęcia się odbyły w ramach projektu „Mosty matematyki”, który realizujemy we współpracy Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Grojcu oraz Stowarzyszenie Młoda Alwernia
Projekt dofinansowała fundacja mBanku.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=922505906577887&set=pcb.922505996577878
https://www.facebook.com/photo?fbid=923161283179016&set=pcb.923161326512345