Muzyka i matematyka – projekt „Mosty matematyki”
Muzyka i matematyka– czy takie połączenie jest możliwe? Pewnie! U nas wszystko jest możliwe
„Zrozumienie wzorów i umiejętność ich zastosowania w określonym przypadku, jest kluczową umiejętnością matematyczną.” Małgorzata Skura
Matematyka określana jest czasem jako trudny przedmiot do zrozumienia, szczególnie dla najmłodszych. My pokazujemy, że nauka może być wielką przyjemnością. Wraz z najmłodszymi uczniami z klas I i II ze Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Grojcuszukaliśmy wzorów, zwracając uwagę na porządek, powtarzalność, regularność. W trakcie dwóch spotkań poprzez różne doświadczenia uczyliśmy się identyfikowania różnic i podobieństw, rozpoznawania tych samych elementów, zwracaliśmy uwagę na to, czy się powtarzają. Przy okazji ćwiczyliśmy sobie małą motorykę. Udało nam się wspólnie wyłapać powtarzalność w czasie (np. klaskanie, wystukiwanie rytmu itp.) lub przestrzeni (układaliśmy sekwencje znaków, przedmiotów itp.). Wyczuwanie rytmów i dostrzeganie ich okazało się miłym i przyjemnym doświadczeniem dla dzieci. Zajęcia poprowadziła Aneta Głowickaw ramach projektu „Mosty matematyki”.
Projekt dofinansowała fundacja mBanku.
https://www.facebook.com/photo?fbid=912183487610129&set=pcb.912183987610079